domingo, 20 de septiembre de 2009

Col.loqui sobre l'Escola 2.0

El dimarts 22 de setembre, en el programa "Angles" de la Tv de l'Hospitalet es va desenvolupar un col.loqui-debat sobre l'escola 2.0, on hi van participar:

- Francesc Colomé ,Secretari de Polítiques Educatives del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya
- Rosa Cañadell, Portaveu del Sindicat USTEC – STEs
- Yolanda Españó, FAPAC
- Pere Marqués, Professor UAB

I és que l'arribada dels ordinadors a les aules planteja un debat sobre l'us de les noves tecnologies. Com conviuran els tradicionals llibres de text amb els digitals? Com s'adaptaran els mètodes d'ensenyament a les noves eines? Tots aquests temes es van tractra a l'Angles, el programa de tertúlia que presenta i dirigeix Jordi Sacristan.

1 comentario:

Osselin dijo...

El vaig escoltar amb atenció i el tinc referenciat al meu bloc. Bé hi ha una idea que em va copsar i que em va portar a un apregunta del milió:
És cert que a Primària a països amb un fracàs escolar molt baix fan un ús relativament baix de les noves tecnologies?
S'ha investigat per algun doctor o doctorand l'ús de les noves tecnologies com a eina didàctica en països amb baix fracàs escolar especialment a Primària?
Crec que és una tesi necessària de desenvolupar que donaria molt a parlar.
Amb respecte a la teva intervenció em va sorprendre molt i molt agradablement que encara que tinguis vinculació amb una universitat i potser indirectament amb Edebé i molt directament amb el grup DIM vas ser absolutament sincer, clar i expositiu com correspon a un Doctor universitari dels que ja queden molt pocs: Independent i savi.
Per què no fan aquests programes a "prime time"? Per què, en el fons, no interessa que les classes populars tinguin una bona formació. Bé, podria parlar 15 hores seguides. Em callo. Gràcies per la seva feina.